❤ hey follower, thanks! ❤

Saturday, September 4, 2010

Untuk kau yang bernama LELAKI..

Jika seorang perempuan menangis dihadapanmu, hargailah ia sblm terlewat... Jika seorang perempuan menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi. Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan bersamamu sepanjang hidupmu. Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang perempuan tidak akan menangis dengan mudah, kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah! Seorang perempuan tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu! Dia akan menurunkan rasa egonya.

Wahai kaum Adam, jika seorang perempuan pernah menangis keranamu, tolonglah pegang tangannya dengan penuh pengertian kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kamu terpuruk terlalu dalam. Jika seorang perempuan menangis keranamu, tolong jangan sia-siakannya mungkin kerana keputusanmu, kamu merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu..... lihatlah jauh ke dalam matanya. Dapatkah kamu lihat dan kamu rasakan sakit yang dirasakannya keranamu??

nota siku : kongsi ini kepada kaum Hawa dan Adam yang solehah agar kaum Adam tidak lupa bahawa kaum Hawa begitu berharga~! Dan sangat berharga...

Sumber : FACEBOOK (with editing)

5 comments:

Anonymous said...

bagaimana perempuan yg sudah menangis kat ramai lelaki?

xira ixora said...

@Anonymous depends on situation~

~ NuRuL ~ said...

can i copy ur entry to share wif others.. :)

xira ixora said...

@~ NuRuL ~ bole sayang~ no hal larhh.. xira pown copy bnda alah neyh dari note fb.. tp ada edit2 la, kalau nk yg ori bole click kt link turhh.. :)

xira ixora said...

@armouris mekasih armouris, sudi share ngn cik xira info yg mnarik.. :)