❤ hey follower, thanks! ❤

Friday, August 7, 2009

Majlis Perwakilan Pelajar

MPP. Suma tawu MPP turh apa kn? Majlis Perwakilan Pelajar.

Ogeyh, entry kali neyh bukannya nk mengkritik atau mbentangkan warna-warni sebenar dsini. Tapi cuma tuk bkongsi cerita ini bersama teman2 saya semasa menuntut d Merbok terBAEK dulu..

Dulu kita da sgt familiar dgn segala benda alah manifesto yg djalankn oleh bakal-bakal MPP yg berkeinginan tuk kita mengundi mereka sbgai MPP dan secara tak langsung, dgn wujudnya MPP neyh, kita sebagai pelajar boleh menyuarakan pendapat dan cadangan ke pihak atasan mlalui suara MPP ini.

Kiranya MPP mjadi org tgh antara pelajar dgn pihak atasan, HEP.

Ogeyhh, selalunya kita tgk acara neyh djalankn secara berperingkat. Tapi dsini, bukan nak mengkritik ogeyh, bak kata Nadia, sila jangan gunakn blogspot kami sbgai reference sumber yg sering mbanding antara satu kampus dan satu kampus yang laen.

Seperti yg saya ckp awal2 td, saya cuma ingin bkongsi cerita.

Maklumat ini saya perolehi dari salah seorang lecture yg mengajar saya semester ini.

Ogeyh, perkara ini kami bincangkan secara tak langsung setelah lecture neyh btanyakn kepada kami, apa perkara yg kami tidak puas hati kt UiTM neyh. Dan dlm hampir 60+ student turh, saya la yg paling ketara menyenaraikan perkara yg saya kurang puas hati dsini selama sebulan saya menuntut dsini.

Ogeyh, kemudian.. Lecture bkenaan tanya lagi.. Kalau kami student neyh nak bsuara kepada siapa. Pastila kami ckp MPP sbgai suara kami tuk pihak atasan.

Kemudian, dia mula bercerita kisah sbnr yg terjadi dsini stelah sekian lama.

Hmmm.. berdebar laks nk story, risau ada laks pihak2 d sini yang tak puas hati. Tapi saya cuma ingin bkongsi ogeyh dgn teman saya!

Ogeyh, MPP dsini dpilih oleh pihak HEP.

Ogeyh, ulang tulisan. Oleh pihak HEP.

Mereka tidak diundi, tiada manifesto dan segala program seperti yg dlakukn d Merbok. Sila percaya~!

Ogeyh, kemudian lecture tsebut btanya lagi. Kenapa kampus kita neyh agak 'kuno' tanpa peralatan pembelajaran yg lengkap. Jawapannya sgt ringkas, ia kerana MPP tidak mnyampaikan suara student ke pihak atasan.

Kalau diorg smpaikan pown tak dak guna, kerana tidak ada sbrang perubahan juga. Yelah, MPP dpilih oleh HEP. Pastila MPP dsini lebih ke arah HEP dan bkn lg ke arah student.

Majlis Perwakilan Pelajar atau Maljlis Perwakilan PihakHEP?

Ogeyh, turh ja story today. Ia hanya sekadar cerita. :)

4 comments:

muhd aizuddin said...

ish2..trok jgk ea kampus tut......
agak2nye diaorg pkai sistem thailand kot..huahuahua... apepun dungun tetap best baik MERBOK atau Shah alam..kampus resort la katakan..hahaha...

Kenangan Lalu said...

Ah~ MPP...

UTP pon dua kali lima~

xira ixora said...

merbok jgk terBAEK~!

Anonymous said...

dungun jgk terBAEK~!