❤ hey follower, thanks! ❤

Wednesday, February 17, 2010

~ dikeheningan malam ~

kau kekasih yang dulu ku puja, kini hanyala kawan..
ya, hanyala kawan..
aku tidak tawu bagaimana semua ini boleh terjadi..
kau yg dlu aku dambakan, kini tidak lagi..
aku telah tersedar dari mimpi ngeri ini..
ya, sgt ngeri sayang.. sangat..

terima kasih teman kerana mengejutkan aku dari mimpi..
sering kali kau kejutkan aku, tp sering kali aku alpa..
dan aku mudah berpatah semula ke lorong gelap itu..
maafkan aku teman..

tidak terkira beribu jam, beratus hari aku setia menantimu..
setia menanti bagaimana yg kau mawu kn??
setia tanpa sedikit pown teman tuk mhiburkan hati yg lara ini?
setia dengan membiarkan hatiku terus menikam saket?
apa lg yg perlu aku buktikn kasihku padamu?

jelas semua mampu melihat dalamnya kasihku,
tapi sayang.... kau tidak dapat menilai tingginya aku mengangkatmu..
dan kini ia jatuh berkecai derai..

aku cuma ingin mengubat hatiku..
aku cuma ingin meminjam kasih sayang mereka..
aku cuma ingin menumpang bahagia mereka..
tapi salahkah aku tuk terus menyintaimu??
salahkah aku??

ya, aku tawu semuanya salahku dulu..
tapi tidakkah kejam aku terus dihukumi begini??

sumpah, aku cinta padamu!
biarpun kau mawu terus menerus menafikan perasaan ini..
ia makin menebal dan terus kekal..

tapi..... sampai detik yang ke berapa yang kau harapkan??

aku cuma manusia biasa,
seorang perempuan yang lemah...

maafkanku kerana terlalu menyintaimu..

3 comments:

Unknown said...

inilah yg dipanggil keperitan idup...stiap mnusia ada idupnya sdiri...stiap benda yg blaku ada hikmahnya...allah maha adil... mnusia xdak hak nk hukum mnusia sbegini..lbih baik kita idup dlm hutan dengan khijau2an smula jadi, sunyi sepi xpa ada masalah dgn mnusia lain...tp syg kita ini manusia ada hati perasaan dan tanggungjwb, perlukn teman dan kasih sayg utk idup d dunia yg fana ini...stiap mnusia hndak yg baik,happy dll.. tp sesetengah mnusia yg dapat mreka leka dan lupa pada yg maha esa... kawan, kluarlah dari duniamu skrg, binalh dunia yg baru.. padamkn sgala2 yg mnganggu fikiranmu, ksilapan x semestinya kita gagal dlm terus utk idup... kita yg mnentukn haluan idup kita... allah akn mbantu hambanya yg stiasa mbantu dirinya sdiri...

AuR said...

hi...huhu
saja jek singgah ur site...
i tertarik dgn cara u express ur feelg...
its clearly delivered..
anwy, i cn feel dat u r a cute girl physically and personality...
nice 2 c ur blog again. if ada time, jenguk2 r my site k...
daa!

xira ixora said...

@yus & aur - thx 4 d visit! :)