❤ hey follower, thanks! ❤

Saturday, March 6, 2010

Long Distance Relationship??

Korang pernah ada hubungan jarak jauh tak? Sure ramai yg ada pngalaman bcinta jarak jauh, kn. And sure ada jugak some of my fren here sedang bercinta jarak jauh.

Bagi saya, percintaan atau perhubungan jarak jauh itu sangat menyakitkan. Even kita tawu si dia sayangkan kita, si dia cintakan kita, dan blablabla tapi kenapa selalu nak gado? Ntah la, saya pown tak faham. Orang laen berkasih sayang berjauhan okeyh ja, happy ja, kalau tak dapat sms dan ckp fon, bole ja YM + webcam dgn chenta hati, dan blablabla. Atleast terubatla jugak rindu yang sarat neyh.

Hmmm, ntahla saya tak percaya si dia atau saya yang tak pandai mengendalikan hubungan ini. Ya, skng saya rasa sangat saket. Menangis sekarang pown dah tak guna, saya da kehilangan si dia. Itu yang saya selalu rasa, even nnt kalau dia msg saya, hati saya akan berbunga-bunga semula. Ntah, saya tak tawu. Bingung.

Kadang2 rasa indah bila dgn si dia, tapi kadang2 saya rasa saket sgt. Si dia tak percaya saya atau saya yang tak percayakan si dia? Ntah, dalam perhubungan kalau tiada kepercayaan, tak guna kan? Tapi si dia tawu saya sangat sayangkn si dia, dan saya yakin si dia masih cintakan saya. Saya yakin. Tapi kenapa si dia terus2an nak abaikan saya??

Ya, saya terasa diabaikan. Mungkin si dia dah tak memerlukan saya? Mungkin si dia telah bosan bersama saya? Mungkin saya tiada lagi makna tuk si dia? Mungkin, segala kemungkinan kini terbit di ruang legar neyh. Mungkin si dia sudah ada pengganti??

Atau mungkin kerana saya terlalu piki bukan2?? Pernah tawu tak kenapa saya piki bukan2?? Bukan kerana saya tak percayakan si dia, tapi saya dapat rasa perhubungan kini tidak lagi seindah dulu.

Sayang, saya tidak mawu insan laen. Betul, saya tidak mawu. Saya cuma mawu kamu. Tapi andai kamu sering membiarkan air mata ini mengalirkan, kamu sering abaikan saya, kamu dah memaksa saya membuat keputusan ini. Tolong lepaskan hati ini dari terus terikat dengan cinta kamu. Tolong.

Dan mungkin saya akan cuba mencari nilai kasih sayang yang laen, sekurang-kurangnya mereka tidak pernah membuat saya menangis. Tapi andai mereka tidak dapat membuat saya menangis, mereka tidak dapat buat seperti mana kamu buat, tidakkah kerana mereka tidak berjaya menakluki hati ini?? Hmmm, ntah. Saya sayang kamu. Hanya kamu. Tapi saya terpaksa, mungkin kisah ini bukan kisah kita. Mungkin. Tolong lepaskan hati ini.

4 comments:

y@ozunu said...

siapakah gelaran pemuda ini?

mzzenma said...

mmg long distance r/ship sgt pyah..
dah pnah melaluinyer...
3 thn..uiks pedih giler...
skang pown, tp skang hepi ngeeee~~~

sabar je lar...

budakhodoh said...

yup.sabar je.jangan buat keputusan terburu buru.ni semua ada hikmah.nice blog anyway :)

zyra said...

@yus - chenta hati saya! :)

@mzzenma - 3tahun?? huuu~ lamanya! perlu sabar tuk mengecap kbhgiaan seperti itu.. :)

@budakhodoh - thx my fren~