❤ hey follower, thanks! ❤

Monday, May 31, 2010

OM?? Stand for??

OM = Operation Management ataupun Oh Mengantuk!~

zzz~ Hidup saya sebagai seorang student yang mengambil intersessi sangatlah terasa seperti mencabar diri saya. Semenjak saya diploma, tak pernah sekali pown terlintas tuk saya mengambil intersessi. Belajar semasa kawan-kawan yg laen sedang enak bercuti selama 2 bulan? OMG!!

Tapi hanya kerana saya dari jurusan perBANKan semasa diploma, memaksa saya tuk terpaksa mengambil shortcourse. Aiyak!

Saya dipaksa mengambil International Business, saya dipaksa mengambil Operational Management yang telah berjaya diambil tuk student dip in business dlu. Dan yang menyakitkan hati apabila saya dan rakan-rakan tak bole tarik kredit tuk subject HR dan OB yg dah pn diambil smasa diploma dulu. Sedangkan kampus laen, bole plak transfer credit?? Ntah tak faham saya.

Ok, seperti yang sedia maklum. Saya amek 2 subject tuk shortcourse, Operational Management (OM) dan Quantitative Analysis (QMT), class OM kul 8pg-10pg n class QMT 10.30pg-12.30tghari. Ok, class QMT saya akui saya banyak gelak ketawa dengan telatah En. Azlan yang sangat lucu. Saya juga faham dgn jayanya apa yg beliau cuba sampaikan. :D

Masalahnya saya sekarang class OM, saya = tido sangat sebati!

First class, saya mampu cekangkan mata saya. Tapi first class takdak apa2 knowledge sangat yg diperolehi. First week saya mampu menguap 88kali, masuk 2nd week saya dah cuba2 nk tido tido ayam. Tapi tadi pagi 3rd week?? Saya tidur sepanjang dalam class.

En Razak sempat cakap before class tamat, 'saya tengok pagi neyh sunyi ja, semua org muka letih sgt, semalam semua pegi jom heboh kat kangaq kowt' (sambil tersenyum)

Alamak en Razak, saya betul2 minta maaf... Tapi saya memang sangat penat dan mengantuk. Ok ok, saya cuba tuk segarkan diri saya tuk class seterusnya.

Ogeyh la kalau macamtu, saya dah nak masuk tidoq dah neyh. Sok saya nak berjuang!! Hoyeeehhh~

Babai~ Nunyte~



No comments: