❤ hey follower, thanks! ❤

Thursday, April 9, 2009

.Perjuangan yg Masih Belum Selesai.


STUDY WEEK??

Ya. Bermula hari ini, setelah berakhirnya claz terakhir pada ptg td, maka bmulalah study week disini. Tapi, aku blm sempat merasai apa yg drasai ole kwan2. Una n Dayut blk dr smlm lg, diorg mmg sllu advance.

Aku nk kena siyapkn Documentation of Learning (Bank Lending Assessment and Management) Banyak lagi yg blom selesai. Tanggungjawabku sbgai seorang pelajar blm selesai. Tidoku kini da x mnentu. Tdo kul 7pg, bgn kul 9pg. 2jam? Cukop kew tuk mnusia sempurna?

Skng neyh aku da mula sewel. Tgh buat test, aku tdo. Tgh sembang dgn kwn, aku tetido. Sampai mkn minum aku pown da x menentu, neyh suma gara2 asgment yg perlu aku siyapkn sebelum Ahad neyh.

Zyra, kamu mmg bmasalah.

Mama suh aku blk today, katanya nk gie batu frghi, rilex2 tepi pantai, shopping. Ya, itu mmg kegemaranku. Tapi mama, asgment neyh nk kena submit kt En Anuar, bkn mama. Kalau la blh submit kt mama, adek da balik umah da neyh. Skrng neyh mkn pn da xmenentu, kn bhgia klu ada org tlg igtkn mkn minum. Hmm, suma org bz kowtt. Think positive. Lagipown mybe slah aku, cz aku sering abaikn org yg sentiasa prihatin kt aku. Btlla ckp Arman, hargailah apa yg aku ada skng neyh. Aku da byk tlepas pandang, aku tlalu kejarkn sesuatu shngga perkara laen yg smmngnya milik aku dh aku lepaskn. Hmm, neyh da mcm opportunity cost. Tamak jgk aku neyh. Mlepaskn sesuatu tuk mdapatkn sesuatu.

Change. Teringt aku kt mama, thx mama. Sanggup mama dtg kt aku even 5minit cz nk hntr mknan. Igt lg, mama bwk nasik+gulai pisang+ikan gorng. Walaupown simple, tp pngorbanan mama dtg dari Penang ke UiTM Kedah semata2 nk hnt mknan. Ye la, mama sllu dgr rintihan aku.
"Mama, dining da tutop, xsempat beli mknan, mkn roti ja, lapar laaa mama. Xtgk jam, xsedar da mlm, huk3~"
lebih kurang cmtu la rintihan aku kt mama dlm 2 mngu lepas, blh dkatakn everyday.

Hari neyh tghari uncle da call suh balik Penang. Sorry, adek x leh ckp fon lelama, tyme turh nk masuk claz da. Sgt rushing.

Hmm, da alang2 turh aku nk say sorry kt certain people yg terasa ngn sikap aku kblkngan neyh. Or maybe da lama korg terasa tp korg diam kn, whos noe? Tapi aku tau ada yg memerhati disini. Thx dear for ur concern. Im so sorry. Aku x bmaksud pown nk saketkn hati sesiapa.


Life is short
Break the rules
forgive quickly
love truly
laugh constantly
And never stop smiling
no matter how strange life is
Life is not always the party we expected to be
but as long as we are here, we should smile and be grateful.



2 comments:

kHaIrI ZaKarIa said...

aja2 fightin...!!lg beberapa mggu ja untk bersusah payah...

xira ixora said...

yeahh...
then me start final exam on 23april..

gerun!!